BASIN BİLDİRİLERİ

Rusya Federasyonu Dışişleri Bakanlığı Enformasyon ve Basın Genel Müdürlüğünün «AWDNews» portalındaki Rusya karşıtı yazı ile ilgili yorumu

2566-06-11-2014

İngilizce’de yayın yapan İnternet portalı «AWDNews»’te çıkan ve 24 Ekim 2014 tarihinde Soçi’de düzenlenmiş olan ‘Valday Düşünce Kulübü’ toplantısı kapsamında Rusya Federasyonu Devlet Başkanı V.V.Putin’in ifade ettiği iddia edilen Türkiye Cumhuriyeti yönetiminin Orta Doğu bölgesindeki siyasetine, özellikle Ankara’nın Suriye krizindeki ve uluslararası terörizmle mücadeledeki pozisyonuna yönelik sert eleştirileri ile ilgili yazıya şaşkınlık ve infial ile dikkat ettik. Ayrıca ‘İTAR-TASS’ haber ajansının bazı hayali haberlerine atıfta bulunuldu.

Bu tür bilgilerin sahte propaganda olup tamamen gerçekdışıdır: Rusya Federasyonu Devlet Başkanı V.V.Putin’in konuşması Rus televizyon kanallarında canlı olarak aktarıldı ve ‘tam virgülüne’ kadar titizlikle yayınlandı. Makalenin yazarları dışarıdan aldıkları ‘siparişi’ yerine getirmek o kadar acele etmişler ki, Valday forumunun düzenlenmesi ve bu etkinliğe Rus liderinin katılması tarihlerini bile kontrol etmek için vakit bulamadılar. 

Böyle özensizliğin, karşılıklı yarara ve güvene dayalı, partnerlik nitelikli Rus-Türk ilişkilerine zarar vermeye, bu aşamadaki ileriye dönük gelişmesini baltalamaya hedeflediği açıktır. Bu provokasyonu sipariş edenler ve yerine getirenler bilsinler ki, hedeflerine ulaşılmadı, onlara hiç kimse inanmadı.

6 Kasım 2014